tisdag 27 oktober 2009

Kommunens web-tv. Stendöd.. eller?

HÄR ÄR LÄNKEN TILL TV-SOLLENTUNAS REPORTAGE



höger: reportage




nedan:sändning från kommunfullm.










jag får för mig
att jag ska titta på kommunens webb-tv. Bäst, tänker jag, att hålla reda på vad som händer och sker. Upplevelsen blir inte riktigt den jag väntat. Den större bilden visar - ingenting alls. Påståendet "Startar filmen" är lögn. Det kommer ingenting. Jag försöker med fyra, fem olika filmer. Nej. Det finns ingenting. Det är inte min dator som konstrar. Den har visat kommuninslag tidigare

2009-10-21 från kommunfullmäktige
resultatet efter 20 minuter kan ses på den mindre bilden. Ingenting. En rullande symbol tycks mena att något ska komma. Men, mer än 20 minuter...

Vi som har jobbat med lokal-tv många år och VET att sollentunabor saknar en fungerande lokal-tv blir beklämda. Vi.. jag ska nog hålla mig till 'jag'. I Sollentunas politiska lokal-tvdjungel är det bäst att bara tala för sig själv. En sådan uppvisning av vilsegångna maktutövare och avundsjuka stoppklotsar har jag aldrig stött på tidigare. Politiskt är det bara mp och v har fört en klar linje i lokal-tv frågan. Kanske något att fundera på till valet?

Bosse W

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar