tisdag 19 maj 2009

Nu är det klart: Lokal-tv når bara 3%

Det är känt att sollentunamoderaterna inte vill ha någon lokal-tv. Efter sju år av uppskattning och framgång, ändrade Partiet inställning till lokal-tv. Metoden att bli av med verksamheten påminner om historien i succémusikalen: "Det Våras För Hitler". Dvs gör något riktigt dåligt så att ingen ställer frågor efteråt.
Genomförandet görs i flera steg: Först en utredning av PR-företag som gör demokratin Sollentuna till "AB Sollentuna" - eller snarare till ett varumärke. Bort med den journalistiska granskningen ur sändningarna. Därefter köp någon som gör jobbet sämre än det publiken är van vid. Skär budgeten i tre delar. Använd bara en till produktionen. Blanda inte in några kunniga i redaktionsjobbet. Centralisera allt till informationschefen. Kör igång! När det gäller KF-sändningarna. Köp det absolut sämsta systemet och se upp för kompetens.

Efter några månader. Beställ en riktigt kvalificerad tittarundersökning. Det är är ju ett riskmoment - men med alla goda förberedelser, BÖR det INTE sluta som i "Det Våras..." Och det gör det inte heller. 3% tittare. Det finns ingen som kan motivera att satsa skattepengar på något sådant i fortsättningen

Låt mig visa lite andra siffror. En tittarmätning tvSollentuna gjorde tillsammans med Sollentunahems tidning BoTema.



Funderingen.
Den här frågan kan jag. Utan och innan. Det är alltså mycket lätt för mig att se rakt igenom det politiska spelet. Är det så här i alla de frågor jag INTE kan ALLT om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar